Vilamuseu guanya el premi internacional de millors pràctiques de la Desing for all Foundation 2020

La fundació, elit en accessibilitat mundial, ha premiat únicament 4 projectes de diferents països entre els 19 candidats internacionals

Imagen que acompaña la notícia

Vilamuseu ha sigut novament guardonat amb el prestigiós premi internacional de millors pràctiques de la Design for All Foundation pel projecte “Accessibilitat augmentada”, de Vilamuseu i Néstor F. Marqués. És el segon guardó de Millors Pràctiques Internacionals de la Design for All Foundation, elit en accessibilitat internacional, que rep el museu municipal de la Vila Joiosa després del ja rebut en 2018 durant en una cerimònia celebrada a Luxemburg.

El disseny per a tots (DesignforAll) és la intervenció sobre entorns, productes i serveis amb la finalitat que totes les persones, incloses les generacions futures, independentment de l'edat, el gènere, les capacitats o el bagatge cultural, puguen gaudir participant en la construcció de la nostra societat en igualtat de condicions.

Enguany, la cerimònia d'anunci dels projectes guanyadors a les millors pràctiques s'ha vist forçada a celebrar-se de manera telemàtica a través de Skype per les circumstàncies de la pandèmia. 19 projectes candidats de tot el món aspiraven al premi de la fundació, que ha premiat únicament 4 projectes als països d'Àustria, Mèxic, Suècia i Espanya, sent aquest últim el de Vilamuseu i l'arqueòleg Néstor F. Marqués.

Antonio Espinosa, director de Vilamuseu, present en la cerimònia d'anunci dels guanyadors, ha dedicat un xicotet discurs en notificar-se el premi. El director de Vilamuseu ha tingut unes paraules en favor de les bones pràctiques i el disseny inclusiu del museu i els monuments, i ha agraït als integrants de la fundació i membres del jurat, format per prestigiosos professionals internacionals del disseny universal, aquest nou reconeixement per al museu de la Vila.

“Accessibilitat augmentada” és un projecte desenvolupat per a millorar l'accessibilitat d'una maqueta o rèplica 3D, en comparació amb el seu original. A través de la virtualització fotogramètrica i la impressió 3D s'ofereix una nova manera i un major grau d'accessibilitat a l'hora de presentar el patrimoni a través de procediments econòmicament assequibles, o treballar la sostenibilitat a través de materials ecològics com el PLA.

“És un honor rebre aquest premi per segona vegada, perquè competíem amb projectes de gran envergadura de tot el món”, ha comentat l'alcalde de la Vila Joiosa, Andreu Verdú. “Amb aquest reconeixement es posa de manifest l'esforç de l'Ajuntament de la Vila Joiosa per dotar a la ciutat d'una xarxa de museus i monuments dissenyats de manera accessible i inclusiva per a tots.”

“Estem molt orgullosos que s'haja reconegut la gran tasca que s'està duent a terme des de Vilamuseu en favor de la inclusió universal perquè la nostra xarxa de museus i monuments siga pròxima a tothom, i continue sent referent en l'àmbit de l'accessibilitat universal” finalitza l'edil de Patrimoni Històric de la Vila, Xente Sebastià.

Imagen que acompaña la notícia

Notícia publicada el 27 de Maig de 2021