Els representants de les associacions socials i sociosanitàries de la Vila Joiosa es reuneixen per crear el Consell Municipal de Benestar Social

La regidora de Benestar Social, Maite Sánchez, ha convocat un fòrum d'associacions per tenir una primera presa de contacte amb totes les associacions socials, que serveix d'avantsala per a la creació del Consell Municipal de Benestar Social.

Els representants de les associacions socials i sociosanitàries de Vila Joiosa s'han reunit amb la regidora de Benestar Social i Sanitat, Maite Sánchez, per tenir una primera presa de contacte, intercanviar idees i promoure iniciatives col·laboratives entre totes les associacions. Aquest fòrum d'associacions, que es reunirà periòdicament per mantenir sinèrgies entre elles, configura l'avantsala de la creació del Consell Municipal de Benestar Social, una de les iniciatives que, segons la regidora Maite Sánchez, forma part del programa de serveis socials de l'equip de govern local. Amb aquesta nova eina es pretén optimitzar i compartir recursos destinats a totes les associacions socials per tal de recolzar i facilitar la gran tasca social que desenvolupen.

La regidora de Benestar Social, Maite Sánchez, afirma que “el fòrum ha resultat molt fructífer, ja que cada representant ha exposat les seues necessitats i tots han mostrat una actitud col·laborativa”.

Coneixem la situació real de tots els sectors socials de la Vila i reconeixem la inestimable tasca de les associacions, per la qual cosa resulta essencial que des de l'Ajuntament es treballe de manera conjunta amb elles i es promoga que, entre elles, intercanvien coneixements per millorar les circumstàncies de cadascuna”, exposa Sánchez.

Al fòrum d'associacions hi han assistit els representants d'Ahedysia, Àgora, Associació del Poble Sahrauí, Assemblea Local de Creu Roja, Dones amb veu, Associació de jubilats i pensionistes, Afibrovila, Associació del Parkinson, Càritas de la parròquia de la Mare de Déu de l'Assumpció , Càritas de la parròquia de la Mare de Déu del Carme, Mans Unides, Afem, Viladiversitat, Associació Cultural d'Activitats Diverses, Asmivi i Amnistia Internacional.

En aquest sentit, la regidora de Benestar Social i Sanitat, Maite Sánchez, ha convidat totes les associacions a unir-se i formar part del projecte i ha explicat que des del seu departament es posaran en marxa iniciatives, tant a nivell general com específiques, per millorar el benestar social i atendre tots aquells vilers que ho necessiten, amb l'objectiu de garantir la inclusió social de tots els col·lectius. “Consolidarem un nou model d'atenció social i aprofitarem totes les eines que ens ofereixen les administracions supramunicipals, per atendre tot tipus de necessitats, com poden ser les relatives a la dependència, a l'accessibilitat, als grans, a les dones, als joves o a les famílies”.

Notícia publicada el 10 de Juliol de 2023