Confort, un espectacle que combina l'acrobàcia circense, l'humor i el teatre físic, arriba demà a la Vila Joiosa

La bogeria, la imaginació i les situacions surrealistes viscudes durant el confinament donen lloc a l'argument d'una història representada per dos artistes alacantins que van crear la companyia de teatre arran de la pandèmia.

Aquest divendres, l'auditori de la Barbera dels Aragonès acollirà l'espectacle Confort, una actuació de teatre circense que representa les experiències surrealistes viscudes fruit de l'aïllament que patim durant el confinament arran de la pandèmia del Covid-19.

La companyia CircoG, fundada el 2020 pels actors alacantins Daniel Luengo i David Consuegra, juntament amb la xilena Natalia Espinoza, fusionarà les acrobàcies de circ amb la interpretació teatral per delectar i divertir tots els públics.
Els tres personatges viuen en un món màgic en què la incertesa i la por produïdes per la crisi sanitària són eclipsats per somnis i imaginacions, fins al punt d'arribar a la bogeria i situacions surrealistes i absurdes, que garanteixen les rialles del públic. La representació teatral presenta un perfil innovador en intercalar actuacions d'acrobàcia i humor.
"Confort" es va crear el març de 2020, arran d'un número circense gravat per la companyia per a un cabaret online durant el confinament. Després, aquests tres artistes van decidir crear l'espectacle sobre un escenari físic i real, reunint un equip artístic.

Continuen les actuacions culturals a l'aire lliure a la Vila Joiosa i la regidoria de Cultura continua apostant per artistes de la zona. De fet, el 12 d'agost passat, al mateix escenari, a l'auditori de la Barbera dels Aragonès, més de 250 persones van gaudir de l'actuació musical “Duende”, a càrrec de l'Ensemble de Saxofons d'Alacant. Es tracta d'un projecte que va nàixer a l'Associació Cultural “Música de Hoy” l'any 2008, compost per 12 saxofonistes rellevants de la província d'Alacant, entre els quals hi ha el viler Ignacio Solana. "Duende" transmet la riquesa i diversitat cultural amb la música de Manuel de Falla i Isaac Albéniz i, en aquesta ocasió, està subvencionada per la Diputació d'Alacant, dins la Campanya de Música d'Orquestres i Ensembles Simfònics, dolçaina i tabal, plectre i pua i corals 2023”, per la qual concedeixen a l'Ajuntament de la Vila Joiosa un import de 3.600 euros.

Per a la regidora de Cultura, Marisa Mingot, “des de l'Ajuntament, hem d'apostar per les actuacions culturals de la zona i promoure els artistes de la terreta per difondre les seues obres i donar a conèixer al nostre públic tot el seu talent. I per això, a més, hem d'aprofitar el suport econòmic de la Diputació Provincial que ens ajuda a dur a terme la difusió de la nostra cultura”.

Notícia publicada el 24 d’Agost de 2023