La Vila Joiosa penja l'ensenya LGTBI i Trans a la Casa-Museu de la Barbera

L'alcalde de la Vila i la Regidora d'Igualtat, al costat de representants dels grups municipals de la corporació i de l'Associació "Vila-diversitat", han sigut els encarregats aquest any de desplegar les ensenyes

Imagen que acompaña la notícia

L'ensenya LGTBI ja oneja en la façana de la Casa-Museu de la finca de la Barbera de l'Aragonès. L'alcalde de la Vila, Andreu Verdú, i la regidora de Benestar Social i Igualtat, Asun Lloret, al costat de representants dels grups municipals que componen la corporació, han sigut els encarregats aquest any de desplegar l'ensenya arc de Sant Martí amb motiu de la celebració del Dia Internacional de l'Orgull LGTBI, que se celebra dilluns que ve 28 de juny.

Enguany, al costat de l'ensenya arc de Sant Martí, s'ha col·locat també la representativa del col·lectiu Trans, com a mostra de suport institucional cap al col·lectiu que reclama una llei integral que faça efectius els seus drets d'identitat de gènere.

“La tolerància és un dels valors que caracteritza a la ciutadania vilera, perquè la diversitat està molt present en la nostra localitat, i amb aquest gest reivindiquem la inclusió i els drets de tot el col·lectiu LGTBI i Trans a la Vila”, ha manifestat l'edila de Benestar Social i Igualtat vilera.

“La Vila Joiosa celebra l'Orgull LGTBI un any més i es posiciona del costat dels drets humans. Som un municipi obert a totes les persones, siga com siga la seua orientació sexual o identitat de gènere, i ho continuarem sent”, ha afegit Andreu Verdú, alcalde de la Vila.

Enguany, la Vila Joiosa celebra la diversitat i igualtat de drets de les persones LGTBI amb diversos actes orientats a visibilitzar les reivindicacions del col·lectiu. “Existeixen 70 estats en el món en els quals és il·legal mantenir relacions entre persones del mateix sexe i en 11 d'aquests es pena amb la mort”, diu el Decàleg de reivindicacions que el Col·lectiu Vila-diversitat ha emès per a visualitzar aquesta coacció de drets i reclamar altres nous, com la implementació efectiva de la profilaxi preexposició (PrEP) davant el VIH o una Llei integral Trans estatal.

Amb motiu d'aquesta celebració, la corporació va aprovar de manera unànime una moció com a denúncia explícita contra la LGTBIfòbia i continuar treballant i posant en marxa mesures des de l'Ajuntament per a promoure el respecte a la diversitat. Per part seua, el Departament de Benestar Social i Igualtat de la Vila Joiosa ha organitzat una bateria d'iniciatives que van començar dimarts passat amb la celebració d'un cinefòrum sobre diversitat i identitat de gènere amb la projecció del film i posterior col·loqui de Retrato de una mujer en llamas.

Des de la Biblioteca Cristóbal Zaragoza s'ha dedicat una selecció de llibres al Dia de l'Orgull, i l'ensenya arc de Sant Martí llueix també en la façana de la Casa de la Joventut. També, des de hui, i fins dilluns que ve, la façana de la Casa Museu de la Barbera dels Aragonés s'il·luminarà amb els colors de l’arc de Sant Martí per aquesta celebració.

Finalment, el dilluns a les 20.00 hores a la platja Centre se celebrarà una performance per part de l'Associació “Vila-diversitat” que clourà la celebració del Dia de l'Orgull LGTBI 2021 a la Vila Joiosa.

Imagen que acompaña la notícia

Notícia publicada el 25 de Juny de 2021