La Vila Joiosa celebra el Nou d’Octubre reconeixent la solidaritat del poble viler durant la pandèmia

En un acte institucional celebrat a l'Auditori de la Barbera, l'Ajuntament de la Vila Joiosa ha distingit la tasca de la seua ciutadania, diferents entitats i col•lectius en la lluita contra la COVID-19 com a exemple de la germanor de poble valencià

La Vila Joiosa ha celebrat hui el Dia de la Comunitat Valenciana amb l’acte institucional tradicional en el qual han participat autoritats, entitats culturals i diferents col·lectius de la ciutat. Després de la no-celebració de la tradicional processó cívica per motius de seguretat sanitària, l'Ajuntament ha realitzat un acte institucional a l'Auditori de la Barbera dels Aragonés, on s'ha commemorat aquest emblemàtic dia de tots els valencians i valencianes, i reconegut l'esforç i la solidaritat del personal municipal de diferents àrees de l'Ajuntament, entitats i personalitats de la Vila Joiosa.

La celebració ha començat a les 11.00 hores amb la intervenció de Miguel Escrig que va presentar i va dirigir l'acte que va comptar amb la presència de l'alcalde de la Vila Joiosa, Andreu Verdú, la regidora de Cultura, Isabel Perona, i diversos membres de l'Equip de Govern i de l’oposició que, al costat d'altres autoritats, forces i cossos de seguretat i associacions de la Vila Joiosa, han celebrat aquest Nou d’Octubre.

Després d'unes paraules d'introducció a la festivitat del Nou d’Octubre i al poble de la Vila Joiosa per part del mestre de cerimònies, es va donar pas a fer lliurament de mans de l'alcalde, Andreu Verdú, i l'edila de Cultura, Isabel Perona, als reconeixements que ha atorgat l'Ajuntament de la Vila a la tasca de la seua ciutadania, diferents entitats i col·lectius en la lluita contra la COVID-19, com a exemple de la germanor del poble valencià.

“El poble valencià, i particularment el poble de la Vila Joiosa, és un poble fort i dinàmic, capaç d'afrontar les dificultats que se'ns presenten. Han sigut moltes les persones i institucions que han cooperat de manera altruista perquè les conseqüències hagen sigut les menys possibles”, deia l'alcalde de la Vila durant el seu discurs. “Vull donar les gràcies a tots/es i cadascun dels/de les reconeguts/udes, i fer extensos els meus agraïments a tota la ciutadania de la Vila, que ha tingut en tot moment un comportament exemplar"

Verdú destacava així la tasca de la ciutadania de la Vila Joiosa, als qui ha qualificat com a “fills d'un poble amable, treballador i orgullós de la seua història, del seu present i del futur que li espera”. Un futur prometedor segons Verdú, que ha fet esment la notable recuperació de l'activitat econòmica, social i turística que ha experimentat la Vila Joiosa aquest estiu, que ha recuperat “una anhelada normalitat que ens permeta tornar a celebrar els nostres costums culturals tan arrelades entre nosaltres”.

A més, el primer edil ha volgut reivindicar durant el seu discurs la lluita dels valencians per aconseguir un finançament autonòmic més just en virtut del que són i aporta el poble valencià a la resta del conjunt de l'Estat. “Hem de continuar lluitant per aconseguir els objectius que com a autonomia ens hem marcat, des de la concòrdia i la cooperació”, exposava Verdú.

Verdú ha finalitzat la seua intervenció amb vista a un futur esperançador per a la Vila Joiosa. “El nostre objectiu no pot ser un altre que avançar i progressar per a continuar sent un poble que lluita pel seu benestar. Els nostres esforços han de centrar-se en intentar millorar el que hem rebut perquè les noves generacions gaudisquen d'un futur esperançador, positiu i atractiu”.

L'acte ha conclòs amb la interpretació d'una sèrie peces musicals a càrrec del Quartet Camerata Aitana i l'actuació de la Muixeranga d'Alacant, per a posteriorment finalitzar amb els concordes de l'himne de la Comunitat Valenciana i una mascletà que ha posat punt i final a la celebració.

Notícia publicada el 09 d’Octubre de 2021