El rellançament de la marca La Vila Gastronòmica es presenta a la fira Alacant Gastronòmica que se celebra aquest cap de setmana a IFA

Els productes autòctons vilers, com són el peix fresc i la xocolata, són els protagonistes d'aquest certamen gastronòmic on participaran professionals i empreses del municipi.

La marca La Vila Gastronòmica i la seua redissenyada agenda d'esdeveniments per al proper any es presenten a l'estand de la Vila Joiosa a la Trobada d'Estil de Vida Mediterrània - Fira Alacant Gastronòmica. Aquest certamen, que es celebra els dies del 29 de setembre al 2 d'octubre, comptarà amb la participació de diversos professionals i establiments de la Vila Joiosa.

Alacant Gastronòmica obri les portes demà al recinte firal d'Alacant, IFA, i l'estand de la Vila Joiosa s'inaugurarà a les 12.00 hores amb una degustació de nardo i bollets a la lloseta en col·laboració amb la gelateria El Buen Gusto. A les 14.00 hores, la cuinera Marta Devesa del restaurant Hogar del Pescador presentarà un showcooking d'arròs brut. Devesa també actuarà com a jurat al primer concurs professional de brou amb pilotes a l'Espai Cambra. A les 15.00 hores, el restaurant Restó René oferirà una degustació dels plats de crema fumada, guisat de calamars i arròs amb galera. A les 16.00 hores, Turrones Carremi farà un tast dels seus productes a la pedra.

El dissabte, a les 11.00 hores, Chocolates Valor projectarà un vídeo sobre el seu Museu Valencià de la Xocolata i convidarà a una degustació de les novetats. A les 12.00 hores es servirà una degustació de gamba blanca, oferida per la Confraria de Pescadors de la Vila Joiosa; a les 13.00 hores el restaurant El Trébol impartirà un showcooking d'arròs amb rap i cloïsses i a les 14.00 hores, el mateix restaurant oferirà les seues tapes de seitó estil ori, espencat amb carboner esmicolat i arròs amb rap i cloïsses. A les 16.00 hores, Toni Garsi farà una demostració de l'elaboració del seu xocolate a la pedra i la gelateria El Buen Gusto oferirà una degustació de les combinacions de granissats vilers.

Diumenge, el xef Toni Mayor, de la taverna El Pòsit, presentarà un showcooking d'arròs amb rap i verdures i convidarà els assistents a degustacions d'arròs de musola i col i de rap i verdures. A les 16.00 hores, de nou, El Buen Gusto oferirà una degustació dels granissats amb alcohol.

Dilluns, Chocolates Marcos Tonda presentarà la seua campanya de Nadal, amb la degustació de les novetats i a les 13.00 hores, el cuiner David López, del restaurant Ca Marta, mostrarà un showcooking d'arròs melós de ratlla, carbassa i alls tendres, així com convidarà a una degustació del seu arròs i els plats de ceviche de llobarro, fregit de pop i gamba blanca amb tocs picants i coca d'aspencat i salaons.

La regidora de Turisme i Comerç, Rosa Llorca, afirma que “aprofitarem aquesta cita en què es reuneix el millor de la gastronomia de la província i assisteixen experts de tota Espanya per presentar la nova agenda d'esdeveniments de La Vila Gastronòmica, la marca que rellançarem per recuperar el prestigi que aquests últims anys havia perdut i que amb ella podem posicionar la Vila Joiosa com a referent de turisme gastronòmic”.
En aquesta edició, l'Ajuntament de la Vila Joiosa torna a apostar per una destacada presència de les empreses i establiments locals per tal de donar a conèixer les elaboracions autòctones i els productes típics de la ciutat. En aquest sentit, Llorca agraeix la implicació de les empreses vileres que participaran a l'estand de la Vila Gastronòmica, “ja que elles són el millor reflex del potencial que té la nostra gastronomia”. La restauració autòctona, el peix i el xocolate són els eixos sobre els quals pivoten les activitats dissenyades des de les regidories de Comerç i Turisme.

Notícia publicada el 28 de Setembre de 2023